فضائلی: مردم علاقه دارند همراهان و نزدیکان کاندیداها را بشناسند/ نامزدها برنامه کُلی ندهند
  16 ارديبهشت 1392

 

مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم در مورد معرفی تیم انتخاباتی داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری‌ با بیان اینکه به صورت کلی علاقه‌ای از طرف مردم و جریان‌های سیاسی وجود دارد که تیم همکاران و نزدیکان رئیس جمهور آینده را بشناسند، گفت: داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری معمولا رئیس ستاد انتخابات خود را معرفی می‌کنند ولی معرفی اعضای ستاد انتخاباتی مرسوم و متداول نیست و اگر برای ستاد انتخابات‌ها ساختاری در نظر گرفته شود، کاندیدا می‌توانند اعضای خود را معرفی کنند و این موضوع می‌تواند به شفاف شدن فعالیت ستادها کمک کند.
فضائلی با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید وزرای خود را معرفی کنند، اظهار داشت: کسانی که به عنوان تیم همکاران رئیس جمهور معرفی می‌شوند، باید برای همکاری با کاندیدای مورد نظر رضایت داشته باشند. در برخی موارد مشاهده شده است که برخی داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات بدون هماهنگی با اشخاص، نام آنها را برای تیم کاری خود در دولت معرفی کردند.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برخی به دلیل ملاحضاتی که دوست ندارند اسمشان را برای دولت مطرح کنند، از اعلام تیم همکاران رئیس جمهور خودداری می‌کنند، تصریح کرد: اگر اشخاص علاقه ندارند که نام آنها در دولتی مطرح شود و از آن پرهیز می‌کنند، به دلیل شرایط فعلی کشور است که می‌تواند برای آنها حاشیه‌هایی را به وجود آورد و این موضوع که تا حدودی قابل درک است، همچنین کاندیدا و اشخاص نمی‌خواهند در ایام انتخابات هزینه سیاسی به این صورت را بپردازند.
به گفته این کارشناس مسایل سیاسی, بعد از ثبت‌نام‌ها و تایید صلاحیت‌ها می‌توان مطالبه مربوط به معرفی اعضای کابینه دولت و ستادهای انتخاباتی را به صورت جدی‌تر مطرح کرد و این مطالبه الان با شرایط کشور متناسب نیست.
فضائلی با بیان اینکه در حال حاضر برای تبلیغات انتخاباتی کشور فضای تخریبی مشاهده نمی‌شود و ممکن است جریانی در دولت و تعداد محدودی از نامزدهای انتخابات دست به تخریب زده باشند، افزود: از سوی دیگر بحث افشاگری در فضای رقابت انتخاباتی قابل نقد است و متاسفانه می‌بینیم بعضی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در این زمینه نظرات متناقضی را طرح می‌کنند لذا باید رسانه‌ها باید برای ضدارزش کردن اینگونه افشاگری‌ها اقدام کنند.
وی افزود: کسی که برای اثبات خود در انتخابات ریاست جمهوری می‌خواهد هر اقدامی را انجام دهد و افشاگری کند، اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، بعدا نیز به هر قیمتی می‌خواهد کرسی ریاست جمهوری را برای خود حفظ کند.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مشکلاتی مربوط به تورم، اشتغال، کار و ... را بیان می‌کنند و فقط می‌گویند می‌توانیم این مشکلات را رفع کنیم، اظهار داشت: طرح این مسائل به عنوان طرح برنامه نیست و فقط این اشخاص سرفصل‌هایی از مشکلات را مطرح می‌کنند در حالی که باید برنامه‌های خود را برای حل این مشکلات اعلام کنند، به عنوان مثال بگویند برای تولید کار در کشور چه برنامه‌ای دارند.
مدیرعامل انتشارات سروش با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید برنامه‌های خود را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، سیاست خارجی و ... ارائه دهند، تصریح کرد: وقتی کاندیدا برنامه‌های خود را معرفی کنند، می‌توان فهمید که چه دیدگاهی دارند و می‌توان فهمید که برای حل مشکلات کنونی کشور چه پیشنهاداتی را دارند.

منبع:تسنیم   

 

 
استفاده از مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.