فدایی در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد:"می‌آیم، نمی‌آیم" برخی‌ها یادآور رفتار بنی‌صدر است/ مرجعیت ائتلاف پیشرفت برای اصول‌گرایان
  30 فروردين 1392

 


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد علی رضا زاکانی به نفع سعید جلیلی از کاندیداتوری کنار بکشد، اظهار داشت: تاکنون سعید جلیلی و علیرضا زاکانی اعلام ورود به عرصه انتخابات نکردند و بعد از اینکه اعلام حضور کنند، باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.
وی با بیان اینکه سعید جلیلی تاکنون برای حضور در عرصه انتخابات اعلام آمادگی نکرده است، گفت: سعید جلیلی و علیرضا زاکانی باورمند به گفتمان انقلاب اسلامی هستند و کارنامه شفاف و درخشانی دارند و در این مسیر آزمایش شده‌اند.
دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: زاکانی و جلیلی کالای بدلی نیستند، بلکه کالای اصلی و واقعی هستند و گفتمان و شاخص اصلی آنها، گفتمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است .
فدایی خاطر نشان کرد: سرمایه این دو نفر انقلاب است و آنها فرزندان و یادگاران امام خمینی (ره) به شمار می ‌روند و با مشی امام شکل گرفته اند.
فدایی افزود: این دو نفر در سنین جوانی به جبهه رفتند و بر نفسانیت خود پای گذاشته اند و بعد از دفاع مقدس نیز صحنه را خالی نکردند به طوری که آقای زاکانی دکترای پزشکی هسته‌ای گرفت و در صحنه سیاسی نیز به فعالیت پرداخت و جلیلی نیز همین مشی را پیش گرفت.
دبیر کل جمعیت ایثارگران ادامه داد: زاکانی و جلیلی هیچ وقت نسبت به گفتمان انقلاب اسلامی ، راه امام، شهدا و ملت ایران تردیدی نداشتند و برای پیشرفت مبتنی بر ارزشهای دینی تلاش کردند و داروی شفابخش را حضور دین در عرصه حکومت می‌دانند.
فدایی ادامه داد: زاکانی و جلیلی هیچ وقت بر روی افراد فاسد و لاابالی سیاسی و نان به نرخ روز خور سیاسی حساب باز نکردند و روحیه مبارزه با فساد و ظلم دارند و به طور واقعی از جنس مردم هستند.
وی خاطر نشان کرد: اینکه اینگونه افراد و با این روحیه‌ها در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند و ارزش‌ها را فدای منافع مردمی نکنند، می‌توانند برای کشور مفید باشند.
دبیر کل جمعیت ایثارگران در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد در آینده دچار انحراف نشویم؟ گفت: این تضمین با انتخاب درست انجام می‌شود و باید نظارت را نیز انجام دهیم و هرجا اشکال و انحرافی دیدیم به آن فرد تذکر دهیم و امور را رها نکنیم. نظارت درست ما تضمین کننده آینده کشور است. البته معنا این نیست که اگر ما درست انتخاب کردیم، مسئله حل می‌شود. بلکه بعضی آدم‌ها براثر نقش شیطان از راه بدر می‌شوند .
فدایی با تاکید بر اینکه معتقد نیستیم که همه دولت‌ها منحرف بودند، اظهار داشت: معتقدم خط انحرافی از اول وجود داشته و می‌خواسته خود را به ملت تحمیل کند، اما ملت جلوی آن را گرفته است.
وی در خصوص مواضع‌اش نسبت به جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: جبهه پایداری تاکنون نامزد انتخاباتی خود را معرفی نکرده است و به طور رسمی موضعی نگرفته است. البته بعضی از اعضای آن مطرح کرده‌اند که لنکرانی، فتاح، جلیلی و میرکاظمی گزینه‌های آن هستند. ولی با این وجود تصمیمی نگرفته اند.
دبیر کل جمعیت ایثارگران تاکید کرد: معتقدم جبهه پایداری طیفی از افراد مختلف است که بدنه اصلی آن حزب اللهی و متدین هستند. البته شائبه این که می‌خواهند آن را به سمت دولتی‌ها بکشانند و اینکه عده‌ای می‌خواهند مسیر اصیل بدنه را به مسیر غیر اصیل تبدیل کنند وجود دارد، اما اصل این جریان خوب است .
فدایی با بیان اینکه نقدهای به جبهه پایداری دارم افزود: بنده مشرب اجرایی جبهه پایداری را نمی‌پسندم، اما گفتمان اصلی آنها را در ذیل گفتمان انقلاب اسلامی می‌دانم.
وی همچنین در خصوص ائتلاف پیشرفت نیز گفت: اصل تشکیل ائتلاف را درست می‌دانم، چرا که ما مرجعیت تصمیم گیری در بین اصولگرایان نداریم و با مشکل مواجه شده است. البته در مقطعی مرجعیتی برای آن وجود داشت و مورد قبول همه بود، اما الان نداریم.
دبیر کل جمعیت ایثارگران با اشاره به اینکه تکثر کاندیداها در میان اصولگرایان ضررهایی دارد ،گفت: هر کس بتواند نقش مرجعیت را در میان اصولگرایان داشته باشد و بر اصول خود بایستد، مورد قبول ما است و اما اگر این سه نفر تحت تاثیر سهمی‌خواهی حزبی قرار نگیرند و اصلح را بر مبنای حرف‌های مقام معظم رهبری انتخاب کنند، مورد قبول ما است البته موضع گیری فعلی آنها نشان میدهد که می‌توانند نقش مرجعیت را ایفا کنند.
فدایی ادامه داد: اگر این سه نفر باید در مقام بررسی، فرد اصلح را با شاخص‌های آقا به صورت صادقانه بررسی کنند، هرکسی خروجی نهایی این ائتلاف باشد و به این شاخص‌ها وفادار باشد، ما وی را قبول داریم و انتظار ما این است که ائتلاف پیشرفت روی اصول و معیارها بایستد. هنگامی که یکی از اعضای ائتلاف می‌گوید ما تنها منحصر به خودمان نیستیم و ممکن است فرد دیگر انتخاب شود، این غنیمت است. حال اگر آنها در مقام عمل این موارد را رعایت نکنند خطاست.
فدایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا علیرضا زاکانی در عمل و در جریان مجلس نهم سخنگوی جبهه ای شد که ساکتین فتنه در آن حضور داشتند،گفت: فکر کنم منظور شما محمد باقر قالیباف است.
وی تصریح کرد: عده ای آقای قالیباف را از سال 83 قبول نداشتند که در آن زمان نیز بحث فتنه و ساکتین نبود. آنها از همان زمان گارد داشتند.بعضی که عنوان می کنند قالیباف ساکت فتنه بوده در آنجایی که منافعشان تامین شود، با او می نشینند. ما معتقدیم نگاه کاسبکارانه به قضایا خوب نیست.
دبیرکل جمعیت ایثارگران در پاسخ به سوالی درباره حضور زاکانی در ستاد قالیباف در سال 84،افزود: محمد باقر قالیباف، محمود احمدی نژاد، محسن رضایی و احمد توکلی در سال 84 با یکدیگر ائتلاف کردند و قرار بود ستاد مشترک داشته باشند که علیرضا زاکانی ریاست آن ستاد را به عهده گرفت و قرار شد تا از درون این ائتلاف یک نفر کاندیدا شود. احمدی نژاد نیز در ابتدا قبول کرد که به نفع قالیباف کنار رود و رئیس ستاد انتخابات شود، اما در ادامه زیر ائتلاف زد و ائتلاف را شکاند.
فدایی تاکید کرد: ما معتقدیم پیمان شکنی و میثاق نامه شکستن غلط بود و امر دینی نبود. لذا زمانی که علیرضا زاکانی ریاست آن ستاد را به عهده گرفت، می خواست تا برای وحدت فردی به عنوان گزینه نهایی انتخاب شود و نظرش فعالیت برای شخص خاصی نبود.در واقع آنچه زاکانی انجام داد عمل به تکلیف بود.
وی خاطرنشان کرد: زاکانی هیچ گاه نسبت به انحراف، فتنه و فساد کوتاهی نکرده است و به حد وسع و ظرفیت کار خود را انجام داده است و معتقدم خط و جهت گیری او در مسیر درست بوده است.
دبیرکل جمعیت ایثارگران ادامه داد: ما آنجاهایی که اصرار بر اشتباه وجود داشته باشد، درست نمی دانیم. اما اینکه یک اشتباه باشد، اشکالی ندارد. چرا که انسان بدون اشتباه وجود ندارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا به صورت واضح نقدهای خود را به جبهه پایداری مطرح نمی‌کنید، اظهار داشت: به علت اینکه این نقدها به تضعیف اردوگاه اصولگرایی و اختلاف در این جریان تبدیل می‌شود. بنده در مقطع کنونی نقدهایم به جبهه پایداری را مطرح نمی‌کنم، چرا که نمی‌خواهم بین اصولگرایان اختلاف ایجاد شود.
دبیرکل جمعیت ایثارگران در خصوص معیارهای انتخاب فرد اصلح گفت: مستند به فرمایشات مقام معظم رهبری نزدیک به 20 تا 30 شاخص در مورد فرد اصلح وجود دارد که دانشجویان باید آن را پیدا کنند.
فدایی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مقامات کشور به جریان‌های انحرافی و فتنه عرصه خودنمایی می‌دهند، گفت: افرادی که تزلزل در مواضع دارند و در اردوگاه فتنه یا دوم خرداد و یا جریان‌ انحراف هستند، هر چقدر بگویند ما اینگونه نیستیم، نمی توانیم به حرفشان اعتماد کنیم. بعضی از این افراد نیز می‌گویند ما 6 موتوره حزب‌اللهی هستیم.
وی با تاکید بر اینکه در میان اصولگرایان افرادی هستند که تزلزل موضع دارند، گفت: اما این یک تفاوت اساسی با حضور در اردوگاه فتنه یا انحراف دارد و ما هیچگاه نگفته‌ایم هر کس می‌گوید اصولگرا است عیب و نقصی ندارد.
دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه در حال حاضر مرجع تائید صلاحیت کاندیداها شورای نگهبان است، گفت: انتظار ما این است که شورای نگهبان بر اساس معیارهای درست کاندیداها را ارزیابی کند. چرا که اگر شورای نگهبان در مرحله ارزیابی کاندیداها با دقت عمل بالا حرکت کند، حتما در آینده آسایش بیشتری خواهیم داشت.
فدایی با اشاره به معیارهای انتخاب کاندیداها برای ریاست جمهوری گفت: معتقدم صلاحیت فردی، ظرفیت استمرار گفتمان انقلاب اسلامی و ظرفیت تعامل برای تامین منافع کشور و به صورت صددرصد با رهبری بودن از شروط لازم برای یک کاندیداست و کارآمدی و مقبولیت شروط کافی برای یک کاندیدا است.
وی با بیان اینکه یک خلط مبحث و مغلطه گاهی توسط برخی انجام می‌شود و میان اصلح و مقبولیت فرق می‌گذارند، افزود: عده‌ای تنها بحث مقبولیت را مطرح می‌کنند و عده‌ای دیگر بحث اصلح که این یک انحراف در بحث است، مگر می‌شود کسی اصلح باشد، اما کسی او را نشناسد. البته ما شهرت را با مقبولیت یکی نمی‌دانیم و مقبول دو جهت دارد یعنی اینکه فرد اهلیت این کار را دارد و دوم اینکه رای‌آوری هم دارد. هنگامی که می‌گوییم اصلح به معنای این است که این فرد حتما شناخته شده است و مجهول‌الهویه نیست.
دبیرکل جمعیت ایثارگران افزود: ما به دنبال این هستیم که فرد اصلح رای بیاورد اما در عین حال باید تلاش کنیم و برای این فرد اصلح رای بسازیم. به طور مثال معتقدم علیرضا زاکانی و سعید جلیلی در حال حاضر رای ندارند، اما طرفداران آنها باید برایشان رای بسازند و رای‌سازی کنند.
فدایی ادامه داد: به طور مثال اگر از 100 واحد رای 50 درصد متعلق به اصولگرایان باشد و در مقابل جریان دوم خرداد نیز روی یک فرد متمرکز باشد و آنها احتمال رای 50 درصدی دارند، وظیفه ما چیست؟ اگر به طور مثال زاکانی، جلیلی و لنکرانی در صحنه باشند، آیا وظیفه نداریم که از میان آنها فردی را انتخاب کنیم که جریان مقابل رای نیاورد؟ لذا باید در عین آرمان‌گرا بودن واقع‌بین بود. متاسفانه برخی دوستان شعار اصلح می‌دهند، اما قضیه را به صورت کامل باز نمی‌کنند.
وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به فرآیند انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به لحاظ تاریخی گفت:‌اولین انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی با بنی‌صدر آغاز شد، چرا که در ابتدای انقلاب معیارها و ضابطه‌ها به لحاظ دستگاه‌های قانونی و ناظر معلوم نبود، اما فضا انقلابی بود و بنی صدر نیز از جمله کسانی بود که از پاریس خود را همراه امام معرفی کرد.
دبیرکل جمعیت ایثارگران افزود: بنی‌صدر تصوری درست کرد که من جز مشاورین امام هستم . در حالیکه این موضوع دروغ بود و او مردم را اغوا کرد و بعد نیز مانند افرادی که امروز می‌بینیم و می‌گویند "می‌آیم و نمی‌آیم" تا افکار عمومی را متوجه خود کنند رفتار کرد و با زیرکی به گونه‌ای موضع‌گیری کرد که بعد از ملاقات با امام خمینی (ره) در مصاحبه‌ای گفت: تصمیم گرفته‌ام که نامزد ریاست جمهوری شوم و می‌خواست این موضوع را عنوان کند که با تائید امام به صحنه آمده‌ام.
فدایی با اشاره به اینکه این مشرب و مسلک از ابتدای انقلاب وجود داشته و عده‌ای برای موجه جلوه دادن خود شعارها و ارزش‌های مورد باور مردم را مطرح می‌کنند تا آرای آنها را جلب کنند، گفت: حتی در آن زمان شعارها این بود که بنی‌صدر صددرصد. البته در این مقطع افرادی مانند جلال‌الدین فارسی نیز حضور داشتند که به دلیل مشکل شناسنامه تائید صلاحیت نشدند.
وی با اشاره به اینکه نامزد جامعه روحانیت در آن زمان بنی‌صدر و نامزد جامعه مدرسین دکتر حسن حبیبی بود، اظهار داشت:‌ بنی‌صدر از همان روزهای اول سرناسازگاری گذاشت و مقابله با روحانیت را آغاز کرد و می‌توان گفت که با جایگاهی مقابله کرد که همان‌ها او را به رأس آورده بودند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران افزود: بنی‌صدر با شعار تبعیت از امام آمد، اما با همین جا جنگید و مقابله کرد. لذا در فرآیند انتخابات، مردم ما و نظام جمهوری اسلامی در یک مسیر رو به تکامل از گردنه التقاط لیبرالیستی غربی عبور کردند و نشان می‌دهد عظمت انقلاب و قوت و ظرفیت آن بسیار بالاست که در درون خودش عناصری را بوجود آورد که با اصل فکری آن سازگاری ندارد و توانست آنها را جذب و حذف کند.
فدایی با تاکید بر اینکه در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که بعد از انقلابشان عنصری را بیاورند که این فرد اصل گفتمان آن انقلاب را قبول ندارد و حتی با آن مقابله می‌کند، گفت:‌این موضوع عظمت امام و رهبری را نشان می‌دهد که با ظرفیت بالا با همه اندیشه‌ها کنار می‌آیند و به آرای مردم احترام می‌گذارند.
وی ادامه داد: سیاست جذب حداکثری نمادهای واقعی دارد و مصداق عینی آن وجود دارد و تنها شعار نیست. زیبا آن است که علیرغم سنگ‌اندازی‌ها ، کارشکنی‌ها و مخالفت‌های بنی‌صدر و مقابله با روحانیت، امام باز هم او را نصیحت کرد و بنا داشت او را حفظ کند. اما حد آن تا جایی بود که بنی‌صدر با جریان منافقین دست به دست هم نداده بودند و دست به اسلحه نبرده بودند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران افزود: بعد از حادثه انفجار حزب جمهوری اسلامی و فرار بنی‌صدر با لباس زنانه ، علیرغم اینکه امام فرموده‌ بودند نمی‌خواهیم مسئولیت ‌های اول کشور به خصوص ریاست جمهوری در دست روحانیت باشد، اما به علت خیانت بنی‌صدر بزرگان از امام خمینی تقاضا کردند آیت‌الله خامنه‌ای با وجود اینکه جانباز بودند و هنوز بهبود نیافته بودند، کاندیدا شوند که ایشان نیز در آن مقطع براثر مطالبات مردمی نامزد و با رای بالایی نیز رئیس‌جمهور شدند.
فدایی خاطرنشان کرد: البته در آن دوران و براساس قانون اساسی نخست‌وزیر وجود داشت و مسئولیت‌های اجرایی به صورت عمده در اختیار نخست‌وزیر بود که شرح اتفاقات آن دوره زیاد است و در حال حاضر وقت آن نیست.
وی تاکید کرد: پس از آن دوران با مرحله دیگری از انتخابات مواجه شدیم، چرا که جنگ تحمیلی روی داده بود و کشور نیازمند یک سازندگی زیاد بود. مشکلات آن زمان زیاد بود و انتظار ما این بود و مایل بودیم که انسانی انقلابی و وارسته براساس آرمان‌های امام، شهدا و رزمندگان بتواند فضای معنوی را در جامعه برقرار کند و یک فضای سنگین گسترده کار، تلاش و سازندگی رقم بخورد که مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی و آرمان‌ها و الگوهای دینی و بومی و اسلامی باشد.
دبیرکل جمعیت ایثارگران افزود: هاشمی رفسنجانی از یاران دیرینه امام خمینی و فردی مجاهد، زحمت‌کشیده و زندان رفته بود و جز آدم‌های رده اول کشور به شمار می‌رفت، اما سوال این بود تیمی که ایشان را مشایعت می‌کرد برای اداره کشور چه برنامه‌ای دارد و آیا این تیم اقتصادی به گفتمان انقلاب باور دارد؟ تیمی که بعدها به کارگزاران معروف شدند چقدر به مسیر امام و شهدا باور داشتند؟ ما معتقدیم ضعف‌های جدی در این موضوع وجود داشت، اما نسبت به دوره بنی‌صدر روند رو به تکامل بود و در این تردیدی نیست.
فدایی خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که بنی‌صدر اصل گفتمان انقلاب اسلامی را نفی می‌کرد، اما در دوران سازندگی در چهارچوب گفتمان انقلاب اسلامی ، شاخص‌های گفتمان نقض می‌شد.
وی با اشاره به اینکه سمبل و نماد دولت کارگزاران در حوزه مدیریت اجرایی غلامحسین کرباسچی است که در آن زمان مسئول شهرداری تهران بود، افزود: نوع مدیریت وی مدیریت پولی بود و فکر می‌کرد هرچیزی با پول امکان‌پذیر است و در حوزه شهرداری تقریبا تمام دستگاه‌ها برای پیشرفت امورشان با تبادل پول و معاملات پولی به گونه‌ای رفتار کردند که یک فضای پولی و مالی بر مدیریت کشور حاکم شد. آنها به مدیریت با پول معتقد بودند و نه مدیریت بر پول.
دبیرکل جمعیت ایثارگران ادامه داد: در آن دوره مسابقه‌ و مانوری برای رفاه‌طلبی فرنگی وجود داشت و به نوعی فاصله طبقاتی تئوریزه شد و شکل‌گیری طبقه "ویژه خوار" را جایز دانستند. چرا که توسعه اقتصادی به معنای این است که عده‌ای پولدار و سرمایه‌دار به قدرت برسند تا در زیر سایه سرمایه‌داران محرومین نیز به نان و نوایی برسند.
فدایی خاطر نشان کرد: در آن دوران می‌گفتند ما مسلمانیم، ولی برای مدیریت اجرایی به آنچه عمل می‌کنیم که از دنیا گرفته باشیم و معتقد بودند چه کسی گفته اسلام ایده دارد و برای برنامه حکومت نیازی به الگوهای ایرانی و اسلامی نداریم. به نوعی سکولاریسم و جدایی دین از سیاست را تبلیغ می‌کردند.در آن دوران عدالت، کرامت انسانی و آزادی شکست و هنگامی که شاخص‌های زیادی آسیب دید، آرام‌آرام نگرانی در میان متدینین درست شد . چرا که این فکر در صحنه اجرا به کارگیری همه عناصر و با هر دیدگاهی را بدون اشکال می‌دانست.
وی تاکید کرد:‌ در آن مقطع مسئول مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری موسوی خوئینی‌ها بود که از آقای هاشمی حکم گرفت و تیم او افرادی بودند که بعدها به حزب مشارکت معروف شدند. اینها جزو افرادی بودند که در این مرکز مشاوره می‌دادند تا جمهوری اسلامی را ساقط کنند و بنیان گفتمانی را طراحی کردند که با گفتمان انقلاب اسلامی مقابله کند که حلقه کیان نمونه‌ای از آن است.
دبیرکل جمعیت ایثارگران در ادامه افزود: مقام معظم رهبری در دهه 70 بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند که برای خیلی‌ها قابل هضم نبود و حتی ایشان دائما تذکر می‌دادند که گفتمان توسعه اقتصادی و توسعه منهای عدالت برای ما قابل قبول نیست و گفتمان باید توسعه عدالت محور باشد و مدیران باورمند به مبانی نظام و ویژه‌خوار نباشند.
فدایی ادامه داد: خدا منافقین را لعنت کند که منشأ شر شدند. چرا که قرار نبود مسئولان اجرایی کشور تافته جدابافته باشند. اما این خبیثان تعدادی از مسئولان اجرایی کشور را در اول انقلاب ترور کردند و بعد مجبور شدیم برای حفاظت از دیگر مسئولان محافظ و ماشین‌های آنچنانی بگذاریم. از این مقطع به صورت تدریجی عده‌ای فکر کردند که خاص هستند و دچار تکبر و خودخواهی شدند و آرام‌آرام فرهنگ اشرافیت در ذهن برخی شکل گرفت.
وی افزود: به تدریج این افراد حتی اگر قصد مسافرت داشتند خارج از کشور را انتخاب می‌کردند و می‌گفتند فرزند ما به جای اینکه گل‌کوچک بازی کند، باید اسکی‌ روی آب انجام دهد و این مباحث را تئوریزه کردند. آنها این فکر را تئوریزه کردند که اگر فردی مدیر است و خانه ندارد بی‌عرضه است و کم‌کم این روش و مسلک را در اداره حکومت جایگزین کردند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران ادامه داد: در دوره سازندگی برخی می‌گفتند که در دانشگاه‌ها نباید کار سیاسی انجام شود و دانشجو انتقاد کند ، چرا که اگر انتقاد می‌شد ستون‌ کاخ‌هایشان متزلزل می‌شد و فضای سیاسی را بستند که مقام معظم رهبری نسبت به این امر هشدار دادند. ما معتقدیم دانشجویان باید مسئولان را نقد کنند و رخوتی در دانشگاه‌ها نباشد.
فدایی ادامه داد: این فضای بسته موجب شد تا یک جریان جدید تحت عنوان توسعه سیاسی ظرفیت ورود پیدا کند و اقبال به آنها شود و دولت سازندگی بستری برای دولت توسعه سیاسی شد.
وی خاطرنشان کرد: در آن ایام هیچ نامزدی وجود نداشت که در انتخابات شعار دهد که من گفتمان انقلاب اسلامی و امام شهدا را قبول ندارم و برعکس همه برای رای آوردن می‌گفتند ما خادم ملت هستیم . فردی که اینگونه حرف بزند، اما عمل نکند در میان مردم و محاوره به اغواگری معروف است، چرا که خود را متقلبانه معرفی کرده است.
دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به اینکه دولت خاتمی با شعار "سه سید حسینی" به صحنه آمد و می‌گفتند ما شاگردان امام هستیم، افزود: اما آنها خلاف این مسیر حرکت کردند و در روزنامه‌های زنجیره‌ای آن دوره حتی به خدا، پیامبر خدا و امام حسین(ع) اهانت شد.
فدایی افزود: در حوزه بین‌المللی نیز وادادگی به آنجا رسید که مراکز هسته‌ای کشورمان پلمپ شد و آنها کودتای 18 تیر 1378 را نیز رقم زدند و از درون ریاست جمهوری و وزارت کشور اراذل و اوباش را هدایت کردند.
وی خاطرنشان کرد: در این مرحله افرادی با گفتمان انقلاب به صحنه آمدند، اما از درون مدیریت‌های اجرایی شاخص‌های گفتمان انقلاب را شکستند و مسلک‌های سکولاری را تحت عنوان آزادی رقم زدند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران به انتخابات ریاست جمهوری سال 84 اشاره کرد و گفت:‌ در این مقطع مردم، حزب‌الله و آحاد مردم گفتند باید شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی را احیا کنیم و به دنیا بگوییم ما به دنبال انسانی وارسته هستیم که ویژگی‌های گفتمان انقلاب را دارد.
فدایی افزود: مسئولیت سنگین این گفتمان سازی به عهده رهبر معظم انقلاب بود و ایشان گفتمان‌سازی‌های لازم را انجام دادند و حرکت اصلی جامعه احیای گفتمان اصیل انقلاب اسلامی شد و مردم در این مرحله از انقلاب فردی به نام احمدی‌نژاد را انتخاب کردند.
وی ادامه داد: جهت‌گیری مردم در آن زمان درست نبود و آنها رو به احیای گفتمان انقلاب حرکت کردند و از گذشته درس گرفتند تا افرادی که با گفتمان انقلاب زاویه دارند را انتخاب نکنند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران تصریح کرد:‌ رای مردم، رای ذاتی به آقای احمدی‌نژاد، نبود بلکه رای به احیای گفتمان انقلاب اسلامی بود. اشتباه بزرگ اطرافیان احمدی‌نژاد این است که فکر می‌کنند این رای به صورت ذاتی به آقای احمدی‌نژاد داده شد. آقایی که می‌خواهد از طایفه احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شود، می‌گفت اگر حزب‌اللهی از احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کردند، رای وی بیشتر از 20 میلیون بود و تصور می‌کردند این رای تا 30-40 میلیون خواهد بود.
فدایی ادامه داد: بنده در آن مقطع گفتم این فرد راست می‌گوید. رای احمدی‌نژاد بیشتر بود اما به دلیل اینکه آدم‌های فاسد فکری، مالی و اقتصادی دور وی بودند، بعضی ها به احمدی‌نژاد رای ندادند.
وی افزود: احمدی‌نژاد از عدالت، ساده‌زیستی، امام، شهدا و رهبری سخن گفت و می‌گفت سرباز بی‌چون و چرای رهبری‌ام و هنگامی که آقا را می‌بینم عشق می‌کنم. اما در عمل دیدیم که چه حرف‌ها زده شد.
دبیرکل جمعیت ایثارگران ادامه داد: آنها در آن زمان ساده‌زیستی، پرکاری، مجاهدت، خدمت به مردم و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را مطرح می‌کردند و حتی سرود هم برای آن ساختند و می‌گفتند ستاد تبلیغاتی نداریم و تراکت‌های ما مردمی است. یعنی از روش‌های تبلیغاتی جریان های اغواگر استفاده کردند و کاغذهای به قول خودشان مردمی را با تیراژ بالا چاپ کردند تا بگویند همه چیز مردمی بوده است.
فدایی ادامه داد: البته واقعا بعضی از مردم برای احیای گفتمان انقلاب نذر و نیاز هم کردند، اما دیری نگذشت با آن باورهایی که می‌گفت "من سرباز آقا هستم" به جایی رسید که برای اینکه نظر آقا را عمل نکند، 11 روز به خانه رفت. این عدم تمکین نسبت به امر مولا و ولی‌فقیه جامعه که فصل‌الخطاب است، نشان دهنده فاصله حرف و عمل است. البته اگر بخواهم فهرست زاویه‌گیری از گفتمان انقلاب اسلامی در این دوره بگویم زیاد است و فرصت آن نیست.
وی در ادامه گفت: بعد از این دوره با پدیده جدیدی مواجه شدیم که معروف به انحراف است . اینکه انسانی بگوید که اسلام‌شناس و دین‌شناسم، اما بخواهد به غیر از راه شریعت مردم را به جایی برساند، عین گمراهی است .
دبیرکل جمعیت ایثارگران افزود: فقها و علمای ما چندصدسال زحمت کشیده‌اند و امام هم بارها فرمود که ما مسیر فقه جواهری را طی می‌کنیم. یعنی اینکه مسئولان در طراحی‌های خود راهی جز مسیر فقاهت، روحانیت و مرجعیت ندارند که ظهور آن در ولی‌فقیه است.
فدایی ادامه داد: این که فردی از راه برسد و گفتمان ایرانیت را در مقابل اسلامیت و بیداری اسلامی را در مقابل بیداری انسانی قرار دهد در این دوره حاکم شد. در این دوره همچنین بحث انسان کامل نیز به صورت من‌درآوردی در مقابل انسان کاملی که خدا برگزیده و معصوم است مطرح شد که این یک انحراف است.
وی با اشاره به اینکه قدرت‌طلبی عقل را زائل می‌کند افزود:‌ اگر فردی قدرت‌طلب شد یادش می‌رود که شعاری داده و باورهای او چه بوده است. یعنی استحاله می‌شود و تغییر می‌کند .
دبیرکل جمعیت ایثارگران خاطرنشان کرد: حرف بنده به منزله این نیست که جریان عمومی دولت نیز انحراف دارد، بلکه ما قائل به تفکیک جریان عمومی دولت با انحراف هستیم. جریان عمومی دولت کارهای بسیاری انجام داده و قابل دفاع است، اما ما مسیر، روش و منشی را نمی‌پسندیم که با اصل گفتمان انقلاب زاویه داشته باشد چرا که افرادی که با اصل گفتمان انقلاب زاویه داشته باشند اگر بخواهند بر مواضع خود پافشاری کنند، به هلاکت می‌رسند.
فدایی با تاکید بر اینکه در آستانه انتخاباتی قرار گرفته ایم که اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: ما از نقاط مثبت گذشته دفاع می‌کنیم. اما باید در انتخابات پیش رو فردی را انتخاب کنیم که دو قدم به جلو برویم و به عقب برنگردیم و ارتجاعی نباشیم.
وی در خصوص اینکه در تطبیق گفتمان‌های حاضر در درون جریان اصولگرایی کدام گفتمان نزدیکی بیشتری با رهبری دارد، اظهار داشت: هنگامی که از گفتمان سخن می‌گوییم به معنای این است که یک ایده و آرمان مبتنی بر منطق و اصول محکمات انقلاب که مورد مطالبه عامه مردم قرار گرفته و همه مردم آن را مطالبه می‌کنند مد نظر ماست. براساس اعتقادات ما گفتمان‌سازی متعلق به رهبری است و اگر کسی بخواهد گفتمان هم‌عرض رهبری درست کند تعارض ایجاد می‌شود.
دبیرکل جمعیت ایثارگران ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان مادر است که در ذیل این گفتمان گفتمان عدالت طلبی، توسعه معنویت، توسعه سیاسی، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی و عقلانیت و اعتدال وجود دارد و اینها از خرده گفتمان‌هایی هستند که در ذیل گفتمان اصلی انقلاب تعریف می‌شوند.
فدایی افزود: اگر فرد یا جریان سیاسی یا ائتلافی بگوید می‌خواهم توسعه سیاسی و آزادی را دنبال کنم به او می‌گوییم اگر ذیل گفتمان انقلاب باشد عیبی ندارد اما اگر منظورش از توسعه سیاسی و کرامت انسانی تعریفی است که مکاتب غربی ارائه می‌کنند مورد قبول ما نیست.
وی افزود: اغواگران سیاسی از مفاهیم مشترکی برای تبلیغات سوءاستفاده می‌کنند و باید حواسمان جمع باشد.
دبیرکل جمعیت ایثارگران ادامه داد:‌ ائتلاف 3 نفره، 5 نفره، محسن رضایی یا هر کاندیدای دیگری اگر هم‌عرض گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کنند، اصولگرا نیستند. اما اگر به دنبال گفتمان انقلاب اسلامی باشند، اصولگرا به شمار می‌روند. اگر این افراد در ارائه خرده گفتمان‌ها و تعریفشان از آنهابا اصل گفتمان رهبری نیز تناسبی نداشته باشد، ما بازهم آنها را قبول نداریم و به میزان اینکه این افراد باورمند به اصل انقلاب و شاخص‌های اصلی انقلاب هستند، امتیازبندی ما هم فرق می‌کند.
فدایی در ادامه افزود: عده‌ای خودشان را متعلق به جریان اصلاحات می‌دانند، نه جریان فتنه. چرا که جریان فتنه از گفتمان انقلاب فاصله گرفت. عده‌ای نیز در این جریان می‌گویند ما فتنه را قبول نداریم و محکوم می‌کنیم و اصلاحات ذیل گفتمان انقلاب اسلامی را قبول داریم. عده‌ای نیز در مقابل آن می‌گفتند خواستار اصلاحات هستیم ،حتی اگر ساختارهای اصلی گفتمان انقلاب فرو بریزد که این افراد به جریان فتنه مشهور شدند.
وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبانی که خودرا در ذیل گفتمان رهبری تعریف می‌کنند می‌خواهند در عرصه انتخابات حضور داشته باشند ، افزود: این افراد هنوز نسبت به فتنه 88 و نظام سلطه مرزبندی نکرده‌اند و باید شبهه‌ای که در بین مردم وجود دارد را رفع کنند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به اینکه در جریان اصلاحات دو سر وجود دارد، گفت: یک سر این جریان ضدانقلاب و یک سر دیگر در داخل است. یک سر آنها جریان افراطی خارج از کشور است که صریحا می‌گوید می‌خواهیم جمهوری اسلامی را عوض کنیم و انتخابات را تحریم کردند و یک سر دیگر آنها در داخل انقلاب زحمات زیادی کشیدند و می‌گویند گفتمان انقلاب اسلامی را قبول داریم.
فدایی ادامه داد: روحانی، جانگیری، عارف و کواکبیان امروز به نمایندگی از جریان اصلاحات مطرح هستند و انتظار ما این است که به صورت شفاف نظر خود را درباره فتنه، سران فتنه و نظام سلطه مشخص کنند.
وی با بیان اینکه عده‌ای نیز وابسته به حلقه و باند انحرافی هستند گفت: عده‌ای می‌گویند ما به احمدی‌نژاد نزدیکیم، نه جریان انحراف و با وجود اینکه برخی با جریان انحراف زاویه دارند، اما بعضی از آنها از بانیان انحراف هستندو امروز نیز مشایی، صالحی، نیک‌زاد و الهام برای کاندیداتوری سر زبان‌ها هستند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران با تاکید بر اینکه عده‌ای مدعی هستند که اصولگرا به شمار می‌روند و افراد مختلفی هستند، گفت: آقایان حدادعادل، قالیباف و ولایتی به نمایندگی از ائتلاف سه‌گانه، باهنر،آل‌اسحاق، متکی و ابوترابی‌فرد و پورمحمدی نیز در ائتلاف تشکل‌های سنتی و قدیمی و نزدیک به 7 تا 8 نفر نیز به صورت مستقل در عرصه انتخابات حضور دارند.
فدایی در خصوص انتقاداتش نسبت به دولت‌های گذشته گفت: ما از زمان دولت هاشمی نقدهایی داشتیم و مطرح می‌کردیم، اما معتقد بودیم که نقد به دولت نباید به سیاه‌نمایی، سوءاستفاده ضدانقلاب و نظام سلطه و یأس و ناامیدی مردم تبدیل شود و با رعایت ملاحظات نقد خود را مطرح می‌کردیم.
وی ادامه داد: در دوره هاشمی‌رفسنجانی وی در انتخابات خبرگان رهبری کاندیدا شده بود که ما دو جلسه در شورای مرکزی جمعیت ایثارگران بحث‌ها درباره وی را مطرح کردیم و در آخر نیز با تفاوت یک رای هاشمی را انتخاب کردیم. زمانی که به دیدار هاشمی رفتیم به او گفتم ما در جلسه ایثارگران دو جلسه درباره شما بحث کردیم و تنها با اختلاف یک رای از سوی ما انتخاب شدید ، چرا باید وضعیت به اینجا برسد؟
دبیرکل جمعیت ایثارگران افزود: در آن جلسه ما اشکالات خود را در حوزه فرهنگ، اقتصاد، عرصه‌بین‌الملل، بکارگیری نیروها، خانواده هاشمی و حزب کارگزاران به او منتقل کردیم و گفتیم که باید فکری در این زمینه کنید. در دوره خاتمی نیز همین اتفاق افتاد و ما در دیدار با وی اشکالات را گوشزد کردیم.
فدایی ادامه داد: بنده در دیدار با خاتمی به او گفتم مردم تا زمانی که در مسیر گفتمان انقلاب باشید، از شما عبور نمی‌کنند. اما یقین بدانید که اطرافیان شما از شما عبور می‌کنند. مردم به این دلیل از خاتمی عبور نکردند که تابع رهبری بودند، اما به خاتمی گفتم اگر برگفتمان انقلاب بایستید، به دلیل اینکه شاخص اطرافیان شما شکستن گفتمان انقلاب است، از شما عبور می‌کنند. این موضوع می‌توانست عبرتی برای بازگشت به چهارچوب ارزش‌ها در آن دوره باشد، اما متاسفانه عبرت نشد.

منبع:تسنیم   

 

 
استفاده از مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.