نظارت بر محتوای پیامکهای انبوه در انتخابات
23 اسفند 1391 |
رییس مرکز توسعه فناوری و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در موضوع انتخابات، روی محتوای دیجیتال پیامکهای انبوه از طریق این مرکز نظارت خواهد شد.
به گزارش ایسنا، حسن علیزاده در نشستی خبری صبح امروز که در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال برگزار شد، با اشاره به بحث تبلیغات انتخابات از طریق پیامک بیان کرد: یکی از چالشهایی که در ایام سیاسی با آن روبهرو هستیم موضوع پیامکهای تبلیغاتی کاندیداها است. البته اگر این تبلیغات در بازهی زمانی انتخابات شکل بگیرد و محتوای تبلیغی داشته باشد ایرادی ندارد؛ اما تخریب از طریق پیامک مورد قبول نیست.
او با اشاره به تدوین آییننامه نظارت و اعمال مقررات بر فعالیت فراهمکنندگان شبکه و محتوا، تصریح کرد: یکی از کارکردهای این آییننامه در صورت تصویب این است که جلوی بسیاری از اتفاقات ناگوار را میگیرد. در این آییننامه هر کسی باید دارای یک شماره با هویت برای فرستادن پیامک باشد البته این فقط برای پیامکهای انبوه است و مرکز رسانههای دیجیتال هیچ نظارتی بر محتوای پیامکهای شخصی ندارد.
منبع:ایسنا
|